Akt 1

I helgens workshop tog sej ensemblen igenom hela första akten i ett enda följsamt svep.
Wow! Och vilken final den har fått. Ät å må bra!
Akten blev kanske i längsta laget, men strykningar uppstod spontant och det finns fler darlings att killa.
Tur det, för det finns annat som kommit till.

Dick Holst, som gör bilderna, har ordnat fram musikalens egen flagga.
Jag fick se en prototyp idag.
Ja, så mycket som det blåser i Halmstad, så kommer den verkligen att synas.
Om man inte syns, så finns man inte, som det gamla ordspråket lyder.

Vi har bestämt oss för att synas 1 september när biljetterna släpps.
Vi syns då
hälsar Berra Bloggare





Kommentarer
Postat av: Lilian Goldberg

Idag är minnesdagen, då våra dagars upphov förenade sej i himmelens namn, inte sant, och förmodligen exakt 63 år sedan du koncipierades. Jag vet inte, omdet är värt att fira, men jag känner ett behov av att etablera en kontakt. Roligt att du är sysselsatt, även om det här väl knappast kange någon intellektuell stimulans, hur mycket det än möjligtvis kan stimulera på andra plan?

Jag har en ganska intressant historia, som jag har kallat "Paulinas omognad", och där det förekommer en storebror i alla möjliga olika bemärkelser - kanske Orwells, kanske också andra. Den fordrar fem kvinnor och fem män och har en speltid på ca 1 timma, vanlig talteater utan några konstigheter utom just - intellektuell stimulans. När du är färdig med det här gästspelet i landsbygden? Har du lust att titta på manuset och se, om det vore något att producera här i Stockholm? Om inte annat så för att det idag är 8 september och att blodet - just nu i alla fall - känns tjockare än vattnet. Lilian

2009-09-08 @ 12:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0